Sunday, July 23, 2006

منتهى الانتماء

انا مكنتش عايزه اتكلم فى السياسه وعن موضوع لبنان بالذات مش سلبيه منى بس اصلى لما بتكلم فى السياسه بفتح على الرابع و مبعرفش اقفل بس انا هتكلم فى الموضوع بس مش بصوره مباشره .
طبعا كلنا مضايقين وهننفجر من اللى بيحصل فى لبنان وطبعا من موقف العرب السلبى اللى متعودين عليه واللى خلا اليهود والامريكان يركبونا ويعملوا اللى على مزاجهم مهم مش لقيين حد يوقفم .
المهم كنت بتصفح الجرنان زى كل يوم و كانت اخبار اللى بيحصل فى لبنان متصدره .صور وتفاصيل وغيره بالصدفه وانا بقلب جبت صفحه الفن لقيت فيها ما يلى :
نيكول سابا تستعد لحفل ساهر فى القاهره بعد الحفل الذى اقامته فى احد الانديه وقد ظهر التاثر عليها مما يحدث فى بلدها الحبيب حتى انها توقفت عن الغناء عندما غلبتها الدموع ......منتهى الانتماء
المطرب اللبنانى جاد شويرى وصل الى القاهره استعداد لاحياء العديد من الحفلات ..... برده منتهى الانتماء
منتهى الانتماء وحب الوطن شايفين الانتماء ناس بلدها متبهدله وكل يوم بيموت فيها اطفال وشباب وشيوخ ودول جايين يغنوا بجد لو حال العرب بقى كده يبقى عليه العوض ومنه العوض فينا.واخيرا ستظل لبنان صامده فى وجه العدوان وسينتصرون عليها باذن الله "ان ينصركم الله فلا غالب لكم"
وحسبنا الله ونعم الوكيل

5 comments:

MAKSOFA said...

هكذا هو لبنان بلد المتناقضات ودي برضة حلاوتة

Nouran said...

مفيش حد عنده انتماء غير ف الكورة وبس حاجة تقرف يا شيخة وفعلا حسبي الله ونعم الوكيل

DoOoOoOdY said...

*maksofa
وجهت نظر برده

*shoowbash
طبعا كل حاجه فيها الحلو وفيها الوحش وانا عارفه ان ناس زى دول انتمائهم مش ضرورى بس انا كان قصدى ان انعدام الوطنيه وعدم الاكتراث بما يحدث مصيبه تواجه العرب ومش دول لوحدهم اللى فاقدين الانتماء فيه شباب كتير كده

*الغريب
انا معلقتش على الصور لان مفيش كلام يقدر يعبر على اللى بحس بيه ابدا
وبالنسبه لموضوع الكليه انا كتبت السن رغبه اولى وربنا يسهل

*nouran
حتى فى الكوره مفيش انتماء فعلا حسبى الله ونعم الوكيل

Gid-Do - جدو said...

دودى
الفنان بيكون مرتبط بعقد على الحفلات من مدة طويلة سابقة وعدم تنفيذ العقد يعرضة لغرامة

DoOoOoOdY said...

*ابراهيم
عندك حق يا دكتور لبنان بلد المتناقضات فعلا

*جدو
بس ممكن يعتذروا عن الحفله ويدفعوا الشرط الجزائى تضامنا حتى مع اهلم اللى بيموتوا كل يوم