Thursday, August 24, 2006

حاله وسؤال


النهارده كنت مع شله كبيره جدا من اصحاب وقرايب كده يعنى وكان اكبر واحد فينا عنده 22 سنه واصغر واحده 16 سنه "هتعرفوا انا كاتبه السن ليه بعد كده "
المهم كنا قاعدين بنلعب لعبه "بوتيل" او الزجاجه وطبعا كانت كل الاسئله عن الحب والصحوبيه والكلام ده شويه وزهقنا راح احمد شغل شريط محمد حماقى الجديد -معلش انا داخله فى الموضوع اهو- طبعا الشريط تحفه جاااااااااااااااااااااااااااامد جدااااااااااااااا المهم اللى لفت نظرى اوى والشريط شغال لما جات اغنيه "كنت تتكلم" لقيت كل اللى قاعدين سرحوا واللى عنيها دمعت وكده يعنى استغربت اوى وقولت معقول كل اللى قاعدين مروا بحدوته الاغنيه دى الفضول قتلنى وقولت امارس دور الصحفيه واسالهم روحت طافيه الكاسيت وسالت كل اللى قاعدين سؤال واحد " انت حاسس الاغنيه دى ؟ "
صدمت ان حوالى 95% من اللى كانوا قاعدين قالوا اه قولت اوضح السؤال اكتر رحت ساله " انت عشت موضوع الاغنيه دى ؟ "
طبعا نص الصبيان اتهربوا من الموضوع بس فيه منهم اتكلم واتفتح موضوع الحب حتى سن ال 20
ناس كتير قالوا ده بيبقى لعب عيال ومبنخدش منه غير ان احنا ننجرح او نتعقد
وناس تانيه قالت ان الحب ده بيبقى اصدق واطهر انواع الحب تطبيقا لنظريه الحب الاول مبيتنسيش مهما كانت عواقبه
المهم انى مطلعتش بنتيجه محدده بسبب تضارب الاراء الا ان السؤال ده فضل فى دماغى" هل الحب ده بجد بيبقى حقيقى وممكن يستمر ولا هو مجرد لعب عيال؟"
قولولى انتوا ايه رايكم فى الموضوع ده
ودلوقتى اسيبكوا مع كلمات الاغنيه اللى سببت المناقشه دى

مش كنت تتكلم شايفنى بسيب ايديك وبضيع نادينى وقولى ليه بتبيع لو غلطه هتعلم
ازاى كده هنرجع هوانا معدش زى زمان وفين يجمعنا تانى مكان الفرقه دى بتوجع
لعنيك بسهر ليالى وراء ليالى ولا دنيا حلوه بتحلالى مليت حبيبى اناديك
يرضيك كده فات كتير وانا مستنى مبقتش حاجه تطمنى وهاموت عشان الاقيك
هو انت مستكتر اعيش وانا روحى رايحه عليك طب اعمل ايه واقرب ليه ليه بس متاخر
الوقت بيعدى وليل الشوق مطمنيش حبيبى ازاى مترجعليش مرتاح لمين بعدى
لعنيك بسهر ليالى وراء ليالى ولا دنيا حلوه بتحلالى مليت حبيبى اناديك
يرضيك كده فات كتير وانا مستنى مبقتش حاجه تطمنى وهاموت عشان الاقيك

تهنئه ودعايا
يا جماعه شريط محمد حماقى يجنن بجد تحفه واللى هيشتريه مش هيندم ابدا
مبرووووووووووووك يا حماقى على الالبوم بجد روعه

4 comments:

Nouran said...

اكيد الاغنية ف الوجه التاني لاني بسمع الوجه الاول بس ونسيت اناقشك ف الشريط عجباني جدا اغنية " عارفة احلى حاجة فيكي ايه" لا اغنية جامدة اما الاغنية التانية لما اسمع الوجه لتاني هقولك ايه رايك

Anonymous said...

أنا سمعت الألبوم كله جميل أوى بس فى أغنيتين كده مش عجبنى بس الالبوم عموما توزيعه خرافى
الحكايه يا ستى أن أغلب الناس بيحسوا بمشاعر نحيه ناس كتير وبيترددوا يخدوا خطوه لقدام خيفين يتكلموا وخصوصا أن الخطوه الاولى اللى المفروض يخدها الولد يقعد يفكر
خايف
خايف أخسرها صديقه
متردد
متردد مش عارف انا بحبها ولا لأ
خايف تجرح كرامتى
خايف من كلام الناس
خايف أن ده يبقى حرام
وخايف وخايف فبيتردد فيضيع اللى قدامه
للأسف موضوع متكرر بأستمرار
بينى وبينك بيحصلى أوعى تشردينى

DoOoOoOdY said...

اعلق على الناس الحلوين اللى سابولى تعليقات
* epitaph
والله انتى زييييييييى العسل يا جوجى

*nouran
الاغنيه دى تحفه والشريط كله تحفه ما انتى عارفه انا بحب حماقى جدا

*wa3d el3oyoon
عندك حق يابشمهندس الكلام ده بيحصل كتيييييييييييييير
ومتخفش ياسيدى سرك فى بير

اه صحيح ايه الاغنيتين اللى مش عجبينك؟

DoOoOoOdY said...

عندك حق والله يا جوجى كلامك كله صح قوليلهم والنبى