Tuesday, February 19, 2008

الصوت الحنون


طبعا انا قصدى على اميره الغناء فيروز
بصراحه انا مكنتش بحبها بس لما سمعتها حبيتها اووووووى
ومش عارفه ليه بحب اسمعها اووووى فى الشتاء بالذات
من امتع لحظات حياتى لما بقف فى البلكونه فى عز البرد
وكوبايه النسكافيه فى ايدى وبسمع فيروز
اينعم ببقى هاموت من البرد بس بحس بسعاده غريبه جدااااا
ومن اكتر الاغانى اللى بحبها لفيروز اغنيه بكتب اسمك
*******************

بكتب اسمك يا حبيبى ع الحور العتيق
تكتب اسمى يا حبيبى ع رمل الطريق

*******
بكره بتشتى الدنى ع القصص المجرحا
يبقى اسمك يا حبيبى واسمى بينمحا

*******
بحكى عنك يا حبيبى لاهالى الحى
تحكى عنى يا حبيبى لنبعه المى

*********
ولما بيدور السهر تحت قناديل المسا
بيحكوا عنك يا حبيبى وانا بتنسا

*********
وهديتنى ورده فرجيتها لصحابى خبيتها
بكتابى زرعتها ع المخده
هديتك مزهريه لكن بتداريها
ولا تعتنى فيها تا ضاعت الهديه
********
وبيتقلى بتحبنى ما بتعرف قديش
ما زالك بتحبنى ليش دخلك ليش

********
بكتب اسمك يا حبيبى ع الحور العتيق
تكتب اسمى يا حبيبى ع رمل الطريق

********
وبكره بتشتى الدنى على القصص المجرحه
بيبقى اسمك يا حبيبى واسمى بينمحى

8 comments:

HeBa said...

أول مرور لي على مدونتك الجميلة

أنا من عشاق فيروز

بحبها جدا وبحب اسمعها في كل الأوقات

صوتها حنون فعلا زي ما قلتي بيحسسني براحة وهدوء

تحياتي وتقبلي مروري

watan said...

فيروز ..... صوت من البلور ينسكب في داخلنا ليضئنا كل مرة ببعض الفرح

ronnata said...

اهلا اهلا بالتغييرات
دودى بتحب حد من الزمن الماضي
لا بجد حد حسدك
فيروز من الفنانات ذات الصوت الشجي
بوست رائع

Anonymous said...

أزيك يا دودي
انا برضه مش كنت بحبها أوي بس محمد بقي بدأيسمعني أغانيها
وبقيت بحبها لآنها بقت مرتبطة معايا بمواقف كتير
اوي
هي فعلا عملاقة
بجد وبحب لها شط أسكندرية
وبكتب اسمك وكيفك انت وسألتك حبيبي وسلملي عليه ياااه
دي اغاني كتير
انا بحبها بجد

Anonymous said...

ازيك ياجميله معلش بقالى كتير مازورتش المدونه ولكن لظروف طارئه
طبعا فيروز لايختلف عليها اتنين رائعه وكل اغانيها جميله وحساسه

زى الهوا said...

انا كنت باموت فى النغمة بتاعت الاغنية دى اوى , بس ماكنتش باعرف افرق الكلمات عن بعضها بس لما فهمت كلماتها منك حبيتها اكتر , بجد رائعة

mohamed alhaddad said...

الله عليك
فيروز
صوت روعه جدا جدا
صوتها تحفه
بتغنى اغانى مممكن مابقاش فاهم كلماتها بس لما الواحد بيفهمها
بيطلع بيها السما
أدعيلى افهم اغنيه
ههههههههههههههههههههههههههه

لأ بجد بحب اغنيه نهر الاردن مش فاكر اسمها ايه بالظبط

Anonymous said...

اغنيتي المفضلة :)